NI.

Vet ni, ja just ni. Ni vet så järnspikar och hans moster (?) excatamente vilka ni är. Hur lyxigt mitt liv är med er omkring mig, hur glad jag är att jag  träffade just er och ni mig (jo, det också), hur mycket ni betyder för mig och hur liten relevans tidigare orosmåln egentigen har. Maritza, grodan står tillsammans med min grodsamling nu-  tusen tack för det igår, jag blir alldeles..jag fan mållös!

Härlig inledning denna torsdag va? Men sant varenda liten bokstav. Jag vaknade med tidigaste tuppen idag, sitter nu och äter frukost (gudars så tidigt- har nog inte inträffat på år och några dagar) men gott och lugnt är det. Visst lite trött, föga 3 timmars sömn inatt, men jag slummrar nog till som en liten kattunge på planet. Tänk att jag ska till Paris, mitt underbara vackra Frankrike! Pappa delar likt mig samma " mysiga hemma känsla" där, kanske kan det vara den goda maten? Eller kanske den iögonfallande vackra klädda parisaren? Vi borde börja med kindpussar i Sverige, det är fint tycker jag.

Jag skulle kunna sitta här i oändliga timmar och bara skriva. Skriva om kärlek, människor, känslor, tragedier, förhållningssätt, vackra kläder, vackra skor, livet och choklad men dagen väntar och resväskan ska stängas, några samtal ska ringas, ett franska lexikon ska köpas!!, utstyrsel ska väljas! Bästa och snällaste Åsa hämtar upp mig och kör mig till Göteborg. Datorn följer utan att ens blinka med mig, den är liten och behändig och min livsnödvändiga ventil. Men kära far, är det som så, som så att min kamera sladd ligger hemma hos er nu? Jag befarar dessvärre. Fan. Kan ni skicka ner den tro? Men jag ska i vilket fall somhelst fota likt den ivrigaste kinesen av dem alla!  

Det är ett stycke liv som saknas, det sitter ingen liten Penny Pow bervid och följer varenda liten plinkande tagentrörelse och tigger oförskämt min frukost. Hon ska vara hos mormor och morfar i en hel vecka. Utmaning. Hon gillar förvisso Grebbestad och havet. Där kan hon springa fritt till skillnad från här i stan.

Jag avrundar, men inte livet - det har bara börjat!  

KÄRLEK.


Kommentarer
Postat av: pyttemes

Du är underbar

2009-05-14 @ 15:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0