Får jag, kanske låna ditt lexikon mate?

Jag inser att ett franskt dictionery är ett införskaffande måste innan avresa. Jag blev frusterad över hur mycket jag faktiskt glömt, jag som läst franska i 5 år. Uttalet sitter inte längre som en smäck, och meningarna blandas i alla möjliga tempus. Haha. Men jag sörjer inte. Jag känner inte alls så, tvärtom. Igår när jag talade med min franska vän skiftade vi mellan franska, engelska och svenska. Härlig mix va. Min granne sneglade åt mitt håll och undrade nog om jag var påtagligt berusad. Lustigt. Det var jag inte. Jag är så j-vla spik nykter om dagarna. Även om helgerna. Nuförtiden helt enklet. Helt sjukt. Jag och Caroline kallades för torrbollar när vi var i Sälen. What? Det rör mig inte i ryggen. Nä du. Kom med något bättre säger jag då.

Jag har en otroligt kreativ, pågående hjärnverksamhet under dessa dagars nu - jag undrar hur, när och var resultatet kommer utmynna. Processen och ovissheten är vad som triggar mig. Det är nu det är bra. Inte igår. Inte imorgon. Precis nu är det magiskt. Älska nu.
 
Hade ett smått laddat - dock insiktsfullt och effektivt samtal imorse, vi blir inget annat än klokheten personifierad när vi slår våra kloka huvuden samma. Vilket team! Yeej!

A tout à l´heure! (Vi hörs senare amigos)


Kommentarer
Postat av: Stig Helmer

hej hej hej älskade Guppi!! Jag tar åt mig av orden kloka huvuden även fast det kanske inte är till mig du skriver, men jag tror starka det:P Jenny jag förstår inte, gör mimmi och musse dig glad??? det är ju våra konkurrenter, du måste sovit dåligt, Timon och Pumba där har du ett radarpar som ska få dig att stråla. Puss på dig din blommiga falukorv eller vad jag nu brukar kalla dig:P

2009-05-12 @ 19:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0