Bara fram med allt vettja!

Idag åkte vårjackan fram, tennisskorna (övervägde sandalerna - tänkte om) och mina älskade DG brillor! Nu har vi strosat runt i solen alldeles för länge efter skolan - men gud så härligt! Dagens föreläsning kunde varit..bättre eller snarare hållits på en högre nivå. Blir frustrerad när det går för långsamt och när det sker med en överpedagogisk metod..som fallet idag. Då sprätter och riktigt rycker det i hela mig, och jag vill helst bara skrika - "mata mig snabbare med kunskap"! Jag är som en liten svamp som bara snabbt suger åt mig allt jag kommer över, men idag gick jag fortfarande "hungrig" så att säga från dagens lektion. Haha - så träffande att vi hade våra klassrum jämte varandra idag då Carro - och en morgonkram (kompensationen från igår var därmed uträttad) var inte fyskam det heller! Jag har det där typiska kompensatoriska tänket, så lyder sanningen - i många avseenden. Både på ett omedvetet och medvetet plan. Jag tror fan jag föddes sådan. Det sägs att man kan träna bort det? Mamma, pappa - tack för det liksom?! Men apropå kompensation så är det ju lugnt på det planet - ni har ju trots allt kompenserat mig en hel del på sistone. Höll nästan på att glömma det.

Här är dagens inspirationskälla - ä.l.s.k.a.r dessa dojjor, jag använder t.o.m mina inomhus just nu.
 

Vi säger så.
KRAM! 


    


Kommentarer
Postat av: Malin

sötnos!!

2009-03-18 @ 22:52:32
URL: http://malinsundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0