Nära ögat.

Så himla mysigt att krypa ner under duntäcket med lilla lap topen i knät..det är en ny grej för mig. Jag är ju mer av den sorten som måste sitta rakryggan i en stol (helst kontorstol) och framför en dator (helst stationär sådan) när jag bloggar, arbetar eller skriver något. Tänk att jag gått miste om denna lilla mysfaktor pga av något så dumt!

Vet ni vad, kära ni? Det har varit en hemsk dag, jag har varit en hemsk matte. Jo. De slutade med att jag och Penny hamnade på röntgen. Men allt är ok nu. Helt lugnt. Hon sover sin skönhetssömn och jag är förlåten.

Det är många funderingar som håller mig vaken inatt. Jag har en rad frågetecken framför mig, men också ett helt stycke av härliga utropstecken!!, det är bra. Jag är ganska lugn ikväll. Lagom på alla plan. Ovanligt att känna så, vad vill det säga?! Jag blir snurrig om jag fortsätter så jag stoppar här. Jag lär nog få tid att spinna vidare på dessa tankar en annan natt.

Det bästa med att blogga måste nog vara att man kan vara sådär osammanhängande, rörig, tankspridd och intressant/underhållande på samma gång?! För har ni egentligen tänkt på inte sällan den smörja och gojja vi bloggare skriver om? Men det klart, det finns många som fängslar, med ett djup någonstans..jag har mina favoriter. Det har jag. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vem (kön/ålder/sysselsättning) eller om det genomgående är negativt eller positivt det som skrivs..snarare graden av trovärdighet. Det tycker jag är vackert. 

Det är faktiskt tid för att släcka lampan nu, tystna och låt ögonen vila några timmar. Jag tror vi säger så. En sista sak, dagens sämsta: röntgen med Penny (usch!!!!!) - dagens bästa: mammas middag (helt fantastisk god havskatt) !!

Hörs imorgon hjärtan.




 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0