Känns nytt (med ny kurs) och fräscht (med ny dator)!

Det är faktiskt som så att jag skäms nu. Generad. Ja. Jag har fått en sprilans ny laptop av min dunder dadi, med inbyggt mobilt bredband och webbcam. Nu kan jag snabbt och enkelt arbeta, skriva, blogga och surfa - precis överallt! Snygg är den också! Men först måste jag vänja mig vid de nya tagenterna då det defintivt inte är anspassade efter min "tryckförmåga" ännu". Men! Herregud pappa! Hur ska jag tacka dig för det här kalaset..hmm. Jo, nu vet jag nog, du ska i gengäld få "krama och lukta på" din dotter och Penny betydligt mer i fortsättningen, skulle det kunna vara i närheten av och funka som ett tillräckligt tack tro?

I veckan startade min nya kurs - nämligen i psykologi! Jag hade aldrig trott att jag skulle hamna inom detta område. När vi presenterade oss för varandra i gruppen hade den ene antingen läst pedagogik, sociologi, organisationspsykologi och den andre medecin, arbetsrätt eller beteendevetenskap. Och där dyker jag upp som studerat på ekonomprogrammet och i höst kurser inom helt andra områden. Och utan någon somhelst förkunskap inom detta ämne. Eller det där var väl inte helt sant. Beroende på hur man väljer att se det. Men det är ack så befriande att läsa mer  "humana" kurser där fokus ligger på de mjuka värdena. Livsviktiga värden enligt mig, nämligen värden i form av människor. Utan oss skulle inga företag existera. Utan företagen, ja ett föga fungerande samhälle. Jag tror att det är högst väsentligt att studera basen och grundstommen (hur stabil är den egentligen) till varför saker och ting ter sig på ett just vis. Just så. Allt utgår från dig och mig. Vilken makt vi har! Intressant.

Precis hemkommen från skolan och jag har bra energier idag. Föreläsaren är en väldigt inspirerande kvinna - hon bjuder omåttligt på sig själv! Hon gör fel och hon har brister, men hon är precis sädär "mänsklig" som..jag som är så tabu i min värld. Men nog så eftersträvansvärt. Skön prick i alla fall och en härlig klass.

(Nu höll jag förresten på att avsluta med att ursäkta mig för att jag inte bloggat på ett par dagar, samtidigt som tanken slog mig att det är aldrig något jag utlovat - en frekvent uppdatering alltså. Jag skriver ju när jag kan skriva. Ibland går det inte. Ibland har jag inte ett endaste ord på hjärtat. Nu känner jag däremot att en "skrivar-av-mig-fas" är påväg.) 

♥♥





hehe titt ut! - lite gulligt va?! (fotograf à Malin)








 
 


Kommentarer
Postat av: Pytte

Ja du har helt rätt i det du skriver.Vad vore alla företag och arbetsplatser om inte vi som människor kan förstå och leva in oss i olika situationer. Det är ju grunden till allt. Kram Bailys hälsar till Penny

2009-01-15 @ 19:18:04
Postat av: Platon Uggla

Fin blogg, om du vill öva på Psykologi...besök oss på www.secondlife.com



Kram och lycka till :)

2009-01-17 @ 16:46:26
URL: http://www.secondlife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0