Big day!

Tack för era kommentarer igår - vad gulliga ni är! Jag kan säga som såhär att efter en lång promenad i friska luften med klokt sällskap var jag fortfarande en brunett när jag vaknade denna morgon. Ahh det kunde gått illa det där. Impulsivitet i all ära, men ack vad förödande konsekvenserna kan bli. Watch out!

Nu har jag en viktig fråga. Hur fan klipper man klorna på en hund? Man skulle nästan kunnna tror att jag flippat rejält med rakhyveln med tanke på uppsynen över min mage, armar och ben..men i själv verket är det bara spår av den lilla. Lilla Penny med STORA vassa klor. Jag hamnar lätt i underläge när hon går loss och får sina turbo spel. Och så ska det ju inte va, utan tvärtom. Hon är ju bara en liten "bebisvalp" än så länge.

Malin - sorry att dina tapeter fick lida i förmån för en varm säng imorse (jag orkade inte kliva upp så tidigt och hänga på). Vi kanske kan kramas imorgon istället? 

Och så Peter - NEJ och åter nej - du störde inte igår, det vara bara trevligt. Ibland är det som om du vill förvränga allt jag säger..puh. Blir trött på det. 

Hörniiiiiiiiiiii? Ikväll går den årliga musikfetsen av stapeln- jag är allvarligt fanatisk (vilket jag vet delar med många andra) och allt runtomkring mig tappar lixsom sin mening när melodifestivalen!! drar igång. Glömmer aldrig när vi var i globen det året som Lena PH tog hem vinsten med  "Det gör ont", det var magiskt. Jag minns också att dagen innnan finalen på genrepet så lyckades jag övertala (charma och med ett par "blink blink") vakterna att släppa in oss trots att vi inte hade några biljetter. Det var riktigt coolt och jag var apstolt efteråt över min prestation. Det minns jag också. Jäklar vad orädd och vilket självförtroende jag hade där i tonåren.   

Nu är jag pank (eller läs pappa) efter en  förmiddags mini shopping. Han verkar bara bli snällare och snällare för varje år som går..jag har honom definitivt lindat runt fingrarna. Jag har, nämligen en oslagbar strategi när det kommer till "pappa-jag-skulle-verkligen-behöva-just-en-sådan" men det klart, jag har nog inte råd osv..( tilläggas ska att tårarna inte är långt borta i detta skede).



Kärlek♥
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Din hurn där så söt!!! Vill träffa den, men mset vill jag träffa dig. Fika ngn dag? Kram

2009-02-07 @ 15:40:12
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: R.

Bra det! Med Rickard är det bra, ledig helg och inte så många bekymmer så det bekommer mig.



Hur är det själv?

2009-02-07 @ 18:52:52
URL: http://janniklasrickard.blogg.se/
Postat av: Tess

Först ser du till att skaffa en riktigt bra klotång.

Sen vänjer du henne vid den så att hon inte får spel varje gång..ungefär genom att röra tången vid klorna utan att klippa, låt henne nosa på den osv.

Sen klipper du högst en mm, klipper du för långt så klipper du i pulpan och det gör väldigt ont och blöder mycket och hon lär aldrig vilja bli klippt igen..

I början kan man göra det var vecka, jag gör det fortfarande på Griffin och tar det när vi ändå är i duschen..och tack vare att han är skinande vit så blir det väldigt många duschar.. ;)

Men nu har han inga problem med det längre och det är nog tack vare klotången, det tar 1 minut att klippa alla klor. Köp absolut inte en tång av plast som man kan hitta i mataffärerna, de delar klon och man får inte av allt heller.

Puss!

2009-02-08 @ 11:48:45
URL: http://sugartussy.blogspot.com
Postat av: Malin

Så söt penny är :)

kram från stora syrran

2009-02-08 @ 13:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0