Sexig föreläsare?

Återkommer strax till rubriken. Det har varit en givande dag! Det var ett intressant avsnitt i psykologin! Föreläsaren var helt galen. Japp! En, gissningsvis 50- årig frispråkig man. Tydligen var han ämnesansvarig i sexologi och det var inte att det inte märktes om jag säger så. Mer ofta än sällan relaterade han till sex. Och inget ont i det?! Lite väl mycket tabu kring detta ämne i högskolans värld kan jag tycka. Förmodligen var det ett ämne som låg honom varmt om hjärtat:-). Han var jävligt mänsklig, okonstlad, naturlig och mycket skicklig på att föreläsa. Ja, ni vet väl så avgörande det där är, jag glömmer ALDRIG surgubben vi hade i nationalekonomi. Jag mådde bokstavligen illa på varje föreläsning. Han var så jävla slätsruken och tråkig. Så ska man egentligen inte säga om människor..nu gjorde jag det ändå. Men med all säkerhet, snubben läser förmodligen inte min blogg. Det är precis lika osannolikt som att jag skulle vara en rosa fluffig elefant. Strunt samma, däremot är det viktigt att man ger konstruktiv feedback - hur ska man annars kunna förändra och förbättra? Det kan man fråga säg. Ser man lite längre, inser man att det är i all väl mening som någon tar sig tid med att kritisera just dig. Antagligen för att han/hon vet att vederbörande kan så mycket bättre. Jag glömmer aldrig hur ont det gjorde en gång. En gång då ag blev hårt kritiserad av en mycket nära bekant. Det sved..oj vad det smärta, idag är jag tacksam för detta. Finns ingen "inlärningsmetod" som är så effektiv som smärta. Personligen har jag lärt mig mycket av det. Och det är sådana ting som jag aldrig glömmer eller gör om.

Punkt om det.

Vi hämtade papppa sent ikväll, han har varit på konferens och jag är lite avundsjuk. De fick nämligen vara med och se hur själv glasstillverkningen går till. Sedan avslutades kvällen på donken, vi var för trötta för något annat alternativ. De har faktiskt helt ok bra och hälsosam mat där numera . Nix, nu går både mina och Pennys ögon i kors här - så bums i säng. Undra vad jag drömmer om inatt..jag har haft hel mysko drömmar under hela veckan..
 
Hörs imorgon då! Puss! Natten.

Kommentarer
Postat av: R.

Ingemar Johansson? Om det är honom så kan jag skriva under på varenda ord. =)

2009-02-06 @ 18:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0