Superwomen in Trollhättan-town!

Ja dessa kvinnor existerar, på riktigt och på ett avstånd mindre än ett kvarter ifrån mig! Ni har kanske, likt mig, någon gång närt er tanken att starta eget? Så långt tillbaka jag kan minnas har jag alltid drömt om mitt egna- "den megahäftiga nattklubben; gemytliga restaurangen, smaschiga kläd/sko/inredningsbutiken, konsultfirman, privatbyån, godislandet eller varför inte en loppis!". Och allt detta är ju fullt möjligt, bara motivationen, ideén, drivkraften och arbetsviljan erhålls av personen ifråga, då är precis rubbet genomförbart! Är det inte klokt så underbart?

Men sedan att en del lyckas och andra de motsatta ( "kattsingen där stöp jag i konkurs typ" ) är en annan historia. MEN, att möjligheterna och stöd faktiskt erbjuds, i form av "drivhuset", Almi, Nyföretagarcentrum och kunniga rådgivare mfl är en möjlig inkörsport för många av oss som vill, men brister i att våga.

Men vet ni vad det absolut bästa är
? Om man så misslyckas tusen-miljoner-niohundranittionio gånger, då är det maschpannkaka upp på benen igen och förr eller senare kommer framgången att ropa hej ! Ok då, måhända att jag simplifierar en aning nu, men det blir mycket lättare att starta om vi visuliserar i dessa banor. Allt löser sig, du blir det du tänker att du är. Ser du på dig själv som en exemplarisk företagare är det ingenting annat än din sanning. Kom ihåg det. Jag tänker mig själv som såhär, inom loppet av  tre-fyra år är jag en fullfjädrad enmansföretagare eller också mycket möjligt delägare med en annan driven filur.

Givetvis fodras det jobbinsatser av inte måttliga proportioner, (men är man lycklig so what..) tålamod, uthållighet och ett jävlar anamma (älskar det uttrycket), men gillar man sitt jobb så finns det nog inget stopp. Och varför ska de ens finnas det. Var och en bestämmer över sin arbetstid och därmed sitt liv. Många påstår t.o.m att meningen med livet är just att hitta rätt i jobbdjungeln.

Wow, tankar x 1000 cirkulerar däruppe för närvarande. Härliga tankar-stanna hos Ninni!

 Nu ska jag mata magen med äggmackor och mjölk! Jo just de ja..vi blev bjudna på dethär supergoda och färska, "mellan-grova-dubbel-frallor", ett glas äpplejuice, och gott kaffe med mjölk-mums! En väldig bra start på denna dag m.a.o!

hejhåå nu måste jag tyvärr gåå (är jag inte bara för störig med mina klämtjecka avslutningsfraser, sådär snuskigt löjlig också). Men vad gör det då ni älskar mig ändå-å självgod tycks hon också va..här spars det då inte på något krut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0