Kan teater vara mitt signum..?

Idag har jag varit fröken hurtig på många sätt och vis. Inte fyskam det inte. Ikväll blir det familjemiddag, ja vi måste ju fira att familjen Helgen ska få tillskott (låter nästan som vi glömt att det är Malin som ska föda ungen, men det är ju mindre viktigt?!).

Med risk för att låta en aning repeatande nu, men ni vet det där gnabbet om känslor och tankar..? Jo, jag föddes nog med ett överflöd av sådana. Är det inte lite konstigt ändå, eller ojämt fördelat det där? Jag tänker på alla dessa känslokalla, slätstrukna och känslodöda människor...varför ser fördelningen ut så? Nåja kom till saken nu då Penna.

Jo, så i alla fall, gjorde jag slag i saken och imorgon väntar en spännande dag! Jag ska nämligen börja (helst kika fram bakom någon liten gardin) i en teatergrupp-helvete vad har jag givit mig in på!!? Det pirrar väldans i magen, men min tanke är ju som sagt att få utlopp för mina känslor och "tömma av ett last" så att säga. Hör på detta..jag kunde inte annat än skratta åt mig själv, när jag uttryckte mig enligt följande i telefonsamtalet med den teateransvariga: 

Mannen (medelålders) som då håller i teatergruppen ställde några allmäna frågor och på frågan om mina tidigare erfarernheter kring teater svarade jag: "jag spelade Madicken när jag slutade nian, men annars är jag hel färsk på området". Tystnad råder några sekunder..tills jag på nytt öpnnar gapet och fyller i med; "men däremot har jag upplevt en hel del under mina år och känt på de flesta olika känslor, så läsa ett manus och sätta sig in i en karaktär och deras sinnesstämning kan jag nog ha fallenhet för". Fan jag skulle skippat den där sista meningen, men så typsikt mig. Ack så typiskt.

Nu blev jag plötsligt nervös, det kanske slutar med att jag inte törs att går dit.. Kl 16.30 börjar vi. Gaahh..!

Nä, nu tar jag och rundar av, annars riskerar jag att bli bedövad med glåpord som "din-osociala-blogg-nörd". Och
det spar jag mig själv ikväll. Jag är på ett strålande lördagskväll humör!
Så jag förflyttar mig ut i köket och fixar till en dessert (bästa med hela kvällen om alkohol utelämnas), det få bli blir min insats denna afton!

Vad gör ni ikväll? Super, vårdar gårdagens bakfylla, slöar med chipspåsen alternativt godispåsen i högsta hugg, "hårdtränar" (antingen den traditionella varianten eller något brutalt) eller något annat mer eller mindre stimulerande?

puss&kram och tjenixen då:)


Kommentarer
Postat av: mats

Lycka till med teaterapandet! Det är nog kul! Godis - oj måste köra till Statoil direkt!

2008-09-20 @ 20:14:39
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: anna.

tjenis, vi ska faktiskt spela om exakt två veckor :) på diamond dogs. vore huuur kul som helst om du kom ! men det är ju ett litet projekt att ta sig till göteborg liksom.



mysigt med familjemiddag :) och låter sjukt skoj att du börjar i kör och teater å grejjer ! bravo !

kerstin hälsar !

många många kramar / a och k

2008-09-21 @ 21:59:02
URL: http://itslikeelectricity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0