Kalas - systers bulle i ugnen - frusna jordubbar!

Jag tycks vara inne i en skön era av tankar, kreativitet och påhitt. Vindarna blåser åt mitt håll nu. Underbart sköna fläktpusten. Vi har firat mami idag, hon har fyllt tant - usch jag vill aldrig fylla tant. Jag vill alltid vara en barnunge. Tvivlar på att jag någonsin kommer kunna identifiera mig själv med att vara tant. Nä, jag förblir nog en liten snorunge även när "Ninni goes 80 - år" liksom.

Jag har kramats med mormor/morfar och systers fina mage (ungen växer minsann därinne - coolt). Kalas är alltid mysigt och idag skrattade jag så mycket att jag höll på att sätta jordgubbarna från gräddtårtan i halsen! Varför detta? Jo, för när mormor frågade vad det var som låg överst på tårtan då svarade morfar - på bredaste bohuslänska "de är frösna". Hahahahahahaha - ja, jag säger då det!

Oj oj vad jag flabbade, sådär så det gjorde riktigt skönt ont i magen. Förstod ni det roliga? Har ni samma humor som jag?

Nu ska jag fortsätta denna "nyttiga" lördag med mormors äpplepaj med glass! Yummie! Ehh, är det lördag så är det fan inget annat än lördag heller. Det har någon klok filur lärt mig! Broccoli kan jag gott och väl äta på måndagar!

tjooohooo! PUSS!


Kommentarer
Postat av: mats

Jag fattade inte ett dyft men jag skrattar ändå! Mer än att han svarade på lite fel fråga förstås men han kanske hör lite dåligt - som jag!

2008-11-22 @ 18:31:15
URL: http://matspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0