Ytterligheter (nej det står inte ytligheter).

Nej, det här är föga ytligt.

Jag höll på att bli galen på telefon helvetet igår. Den ringer, någon ringer och jag vill inte prata. Nej. Fine tycker jag. Du borde förstå. Jag vill inte prata. Hörde du det? Jag tror mig veta om någon inte vill prata med mig, då backar jag i ett sådant läge. Det är alltså inte en självklarhet att "folk förstår". Inte ens det mest enklaste tinget. Folk borde veta bättre. Det ger jag mig aldrig på.Folk borde tänka efter en sekund, reflektera kring och stanna upp. Och voilá -när du gjort det - varsågod att öpnna din trut och börja agera. Hänger ni med på vad jag menar?! 

Ahhh. Låt mig, alltså vara ifred när jag inte svarar. Det finns en andledning, det finns en orskak till varför jag inte svarar när du ringer. Tolka resten själv. Använd dina små grå.

OBS OBS OBS OBS, detta var gårdagens känsla ihållande under en viss tid - ok. Idag hade jag svarat. Jag är lika föränderlig som en kamelont. Det enda som skiljer oss åt är färg och beteende, men principen är densamma. En sådan egenskap har sina nackdelar, men ge dig på att jag kan hitta en hel operakör med  positiva fördelar.

Hörrni - var snälla och lyssna för en sekund:

♦Allt ont för något gott med sig (du bestämmer vad).

♦Olycka föder lycka (alla kan nå och känna lycka - kämpa för det).

♦Rädsla förvandlas till trygghet (ingenting är konstant - stå ut).

♦Kaos blir till stillhet (detta sköter din kropp och själ automatiskt - tillåt den).

♦Hat omvandlas till kärlek (ja.. kan du hata - kan du älska).

♦Ledsen Jenny blir glad Jenny.
( Ledsamhet är en känsla som bidar til ett tillstånd - men varken du eller jag föddes in i ett sådant tillstånd) .

Så tror jag att det är. Du kan också välja att se livets alla stunder och dess innehåll på det här sättet. Jag tror det blir lättare för oss då. Om jag inte minns tokigt sa någon mig - är det lätt - då är det (i de flesta fall) rätt.


Kommentarer
Postat av: lisa

Du är bäst!

Jo jag skall försöka flytta till stan nu och titta om jag kan få jobba extra på något dagis eller så. Älskar barn. De ger en mycket glädje. Funderar på att läsa till förskolelärare i höst i Trollhättan. Vad tror du om det? Är Trollhättan en bra stad för mig tror du?

pusssssssssss

2009-01-06 @ 13:42:17
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: lisa

ok söt!

I will!!! ;)

Puss

2009-01-06 @ 14:14:16
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att vända det dåliga till bra är inte alltid lätt men alltid rätt!

2009-01-06 @ 19:40:25
Postat av: Rickard

Ah, Dualism är vitalt om inte gudomligt.



Precis som en droppe innehåller hela havet innehåller havet endast en droppe vatten.



Precis som att det finns oändlig onsdska gör att det finns oändlig godhet i världen.

2009-01-06 @ 22:14:19
URL: http://janniklasrickard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0