Aldrig börja. Aldrig nå fram. Att vara påväg.

Det finns alltid en möjlighet till, en väg att ta och ett val att besluta sig för. Sannolikt är det så. Man kan visserligen aldrig veta något helt säkert (det minns jag att han lärde mig och det gick iaf in). Men hur vet man att man inte blir lurad, manipulerad och att ögats betraktelse är en ren illusion. Ingenting annat än ett påhitt? Alltsammans. Det bli svårt - när man väl börjat tänka sina tankar - när man en gång börjat komplicera det för sig - då vill man dra sig ur. Genast. Det vore enklast så. Fly. Men var? Påväg någon annanstans.

Där är man trygg - precis efter att man börjat och precis innan man nått fram - sfären däremellan - där är jag trygg. 100% trygg, nej -jag menade förstås 99%. Aldrig när jag är som mest tillfreds eller som mest förlamad av sorg. Jag är trygg innan jag nått kontrasten. Egentligen vill jag aldrig komma fram, alltid vara påväg. Påväg i en bil, påväg i ett flygplan, påväg att bli vuxen, påväg att hitta honom, påväg att bli förälskad, påväg att bli mamma..påväg att utveckla och bli hela mig. Men aldrig någonting konstant, aldrig något definitivt. Det skrämmer mig. Jag vill aldrig sätta punkt. Jag vill inte komma i mål. Jag ser hellre målet framför mig, för vad finns bakom målet? Jag känner t.o.m vemod när boken är slut. När bilen stannar. Jag vill inte vara framme.   

Min strävan, min tro, mitt hopp och mina mål ser jag helst ligga i distans, några centimeter framför, det gör inget om jag så nuddar dem, men låt mig inte fastna i denna kontrast. I någon av ytterligheterna. Det tar på krafterna att vara i dess olika läger - man blir utmattad, orolig och stressad. Där finns inte den stillhet och balans som jag söker.  

Om jag sover på saken - om jag har tur - om jag lyckas "sova ruset" av mig så känns det kanske självklart hur jag ska göra  imorgon. Men bara om jag har tur. Allt är relativt.
 
(Majja, Marianne, Syster på smällen, Peter, Elin och Carro x 2, Martina och Anna jag har alltså inte svept för många shots ikväll utan orden är precis vad dem är)

Tack för idag.  
      


Kommentarer
Postat av: lisa

massa massa kramar!!!

Snart bor vi nära varandra :)

2009-02-14 @ 03:17:10
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Rickard

Tack. =)

2009-02-16 @ 14:55:23
URL: http://janniklasrickard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0