Överskattad lill lördag.

Jag väcktes av morgonsolens strålar genom persiennerna, de skisade något så irriterande i mina ögon, för morgonhumöret är inte på topp kl 06.00. Det vill jag lova. Då är jag ond, då skriker och fektar jag aggresivt med alla kroppens funktioner om något mänskligt (djur är ok) kommer nära mig. Ge mig bara en kaffe så blir jag hanterbar - på bomangen.

Jag märker att man sover avsevärt färre timmar vid denna årstid, vanligtvis kränger jag lätt 8 timmar på en natt, men nu blir de knappa 5. Men som jag sa till pappa, jag tar mig nog en tupplur frampå. Han tyckte det lät sött, med en tupplur alltså. 

Onsdagar är så jävla överskattade, alla talar om "lill lördag" hit och dit, supa som fan hela natten lång osv. Men ingen gör det, ingen pallar för fan trycket. Varför uttalar jag mig? Däför att jag "var" emellanåt en såndär-onsdags-party-pingla-i-sina-bästa-år, ja ni förstår, men efter varje avverkad kväll betsämde jag mig för att "det här" var sista gången jag dressar upp mig och surplar drinkar för att i princip entra och kapitulera från scenen med föga sällskap. Givetvis kan man ha en grymt kul kväll med sina vänner som man beger sig med, men varför trippar vi ut på krogen itället för att sitta hemma i badkaret med kompisen och supa sig redlös? Vilket vidare skulle vara en ganska så "safe zone" som minimerar riskerna att vakna upp med ångest och rester av kebabsåsen kletat över mungipor och partyoutfiten.Ja, det har hänt mig, med ett flertal upprepningar. Jag har inget bordskick i detta tillstånd.

Jo, till saken, de människor som "dricker" på dessa onsdagar - de vill ha kul - de vill socilaisera sig med nya männsikor, därför springer de ut på krogen. Då inser ni den totala besvikelsen man känner i takt med ett osammanhängande fotarbete (med kebabrullen i högsta hugg förstås) påväg hem till sitt krype. Då var plötsligt kebabrullen (och kompisen eller något ringa attraktivt man dragit med sig - för att slippa tjatandet) den enda vännen. Jag tror bestämt att jag sparar mig till den riktiga-sanna-ofejkade lördag. Då är jag betydligt mer i närheten av ett större utbud av folk, dance places och andra härligheter. Kankse slipper jag kebabrullen - kanske äter jag något mer i deluxe klassen.

En liten "varning" alltså, men till er som redan har bestämt er och har planer på att göra stan ikväll - gör det med värdighet - gör det på ett folktät hak, om inte, kan du lika gärna stanna hemma i ditt badkar. Full som en spruta eller nykter som en spik, det lägger jag mig inte i. 

Nä sörreni, nu ska jag mumsa frukost ute på altan och pynta mig lite. Jag har ännu inte riktigt planerat min dag, så jag följer bara med helt enklet och ser vad som händer och sker. Man behöver inte alltid ha kommandot. Jag börjar lära mig det nu, dock kräver de väldiga viljenansträngningar från min sida för att  "släppa" på det inkörda beteende mönstret. Att ha kontroll i all ära, men som allt annat i livet, i måttliga mängder.

Jag är på riktigt blogghumör idag, så inte omöjligt att jag bombar er med diverse galenskaper!

See ya in a bit.
Ninni<3








 



 


Kommentarer
Postat av: anna.

nej, vi firar alltid midsommar ute på tjörn. hos bästa vännens familj på härön.
midsommar är nog den bästa högtiden som uppfunnits åhh färskpotatis..
men du firar på långeby ? med familjen ?

kramen.

2008-05-14 @ 18:48:29
URL: http://itslikeelectricity.blogspot.com
Postat av: Kate

Äh..kvittar väl vilken dag det är..eller hur?!
Tyvärr är svensken så fin i sin dubbelmoraliska anda och anser att det inte går för sig att festa på ngr andra dagar än fredag och lördag. Onsdag kan gå för "det är ju trots allt lill-lördag"...
Och de av våra vänner som inte är eller har varit i restaurangbranschen förstår absolut inte att man faktiskt kan gå ut och ha trevligt ngn av de andra dagarna också utan att ha ett alkoholproblem.

Hade du trevligt i badet? ;)

2008-05-15 @ 11:07:05
URL: http://ulovekate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0