Kiwin, grodan och jag!

463504-62Nu vaknar jag och bloggen till liv - mumsandes på en kiwi. De är inte dumma - både nyttiga och dundrans goda! Perfekt som ett mellanmål!

När jag kom till Trollhättan igår - stod det ett sött litet paket i baren, (jag har en "minibar" i köket) och kan ni möjligen gissa vad det innehåll? Jo, minsann, jo bannemej, där tittade en groda fram, sittandes i en kungastol och såg bara sådär löjligt viktig ut:). Men tack mina änlgar för det! Så fina ni är asså! Det bästa med denna groda, han var en äldre variant, kul, jag har nämligen mer av de yngre krabaterna i min sammling. 

Tänk att man kan vara så besatt av grodor (inte riktiga för allt i världen), men samtidigt så skulle jag aldrig vilja skaffa en verklig groda och jag skulle aldrig få för mig att ta upp en groda utomhus. Usch never! Hur hänger detta ihop? Jag menar, jag borde ju i alla fall kunna hålla i en groda, men kommer inte på frågan. Det är verkligen så illa. Jag antar att jag har en slänga av "hatkärlek" till frogsen.

När jag var en liten rackare, typ 7år då minns jag att jag fick en groda i gummi; denne döpte jag genom att klippa av ena benent på den...(haaaaa varför liksom)?? Men då var han döpt, då fick grodan sitt namn. Jag blir nästan mörkrädd för mig själv, vilka märkliga, nästintill destruktiva idéer jag hade som barn. 

Men jag hade nog ett hjärta och sympati för grodor som barn, trots min metod att döpa grodor (tänk förretsen om prästen skulle tillämpa denna metod vid barndop i kyrkan) för jag glömmer aldrig hur förtvivlad-ledsen-förstörd jag var när pappa körde ihjäl en groda i Hällevadsholm (lilla samhället där jag växte upp). Jag grät i timmar, och jag minns att jag upplevde händelsen om och om igen i mina drömmar. Stackars grodan, det måste gjort ont. Och han blev inte ens hopplös stackarn, utan han dog, stendog. Är jag barnsligt blödig nu?!

Alltså, grodor ska leva, vi ska vara snälla mot dem. De riktiga får bo utomhus, men de oriktiga får gärna bo hos mig. Så säger vi. Ni skulle sätt mitt badrum. Leve frogen:)!

Järnspikar också - nu  måste jag hoppa in i duschen, shit vad jag blev stressad nu, fastnade totalt i inlägget om grodan.

Jag uppdaterar lite senare, hörrni jag ska på middag ikväll, kl 18.00 - kanske jag kan få tillåtelse att fota mitt sällskapet, jag vet att jag är usel på att lägga upp bilder. Ska bättra mig med det, det är ju för fan super kul och spana bilder. Bloggen blir både mer personlig och nyanserad för er läsare då.

Men näääää nu måste jag logga ut. En "segråtta" är dagens beskrivning på damen här.

PUSS!







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0