Saknaden är..

TOTAL! Jo, det är sant, jag har inte haft möjlighet att blogga på två dagar, MEN the "big but" är att vi var utan "connection" hela torsdagen och igår spenderades större delen av dagen i Uddevalla-shoppandes, myspys och dylikt. Å inte tala om tiden min kurs i HRM tar i anspråk. Nämen, usch å fy vad jag beklagar mig, sluta genast upp med det! Jag ogillar folk som tycker synd om sig själva, och det kändes som att jag var påväg dit nu. Istället skulle man ju kunna uttrycka sig sähär- "åå vad nöjd jag är med mig själv idag som satt uppe till kl 03.00 inatt och blev så gott som, klar med min första "assignment" i HRM. Det blir liksom lite lättare att leva sitt liv då-don`t you think?!

Asså, en sak är säker, fasiken vad kul det är att skriva på engelska igen, jag satt visserligen med mina första meningar i sisådär två timmar, men oj vad det gick efter lite uppvärmning! Så, efter en gången vecka med kursen så måste jag redan säga att jag rekommenderar ALLA att läsa HRM, som vidare är en kurs inom blocket av företagsekonomi. Jag tror varken jag eller ni som faktiskt läst kursen inser betydelsen av att sätta "männsikan" i centrum för att kunna högprestera i företag. Ung och lite naiv som jag är, resonerade jag snarare att det är väl bara till att köra på! Full gas liksom!

Lördag idag, och det innebär mumsmums mat (mamma och pappa ska ha lite "party" här ikväll, godis, fotboll och PLUGG. Givetvis tar det emot att inte gå ut ikväll, men som sagt, skolan ska prioriteras i  första hand now and on..det var ju så jag sa, eller hur?! Men jag gråter faktiskt inga krokodlil tårar, det är ju för sjutton MIDSOMMAR nästa fredag! Å apropå midsommar så är planerna oklara, och jag får dels skylla mig själv för detta. Ni förstår, tanken var nämligen att jag skulle fixa en stor fest här ute i Långeby, men sedan velade jag fram å tillbaka, som vanligt. Och så häromdagen så tänkte jag om igen och bestämde mig för att jag hinner nog och vill ha ett stort midsommar kalas. Well, så fucking-jävla-självklart-typiskt så hade kära Mamma och pappa tänkt om likaså och har nu planerat att vara hemma på fredag. Men som sagt, jag bär hela ansvaret i det här, men vet ni vad? Jag lovar er att det ska bli en hejdundrans brak fest en annan helg framöver, va så säkra! Sommaren har ju precis börjat! Wiiiiiiiihooooo!

Så oki doki, jag får helt enkelt gilla läget och jag måste lära mig att planera bättre, men inte minst att vara konsekvent och tydlig. Men absolut kommer vi att lösa det på ett annat sätt, Grebbestad-town på kvällen är iaf ett obligatoriskt måste!

Nu ska jag frossa i godispåsen, dricka kaffe och gå igenom texten jag författade inatt, känns som att det kan finnas ett spann av stavfel.

Men vi hörs såklart senare!

Raketsnabba slängpussar och kramar från Ninni, och just däääär träffade de just er♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0