Bloggtorka eller what..?!

NEJ då mina grillade köttbitar! Men säg mig, vem fasiken sitter framför datorn och läser bloggar dessa sommardagar..?! Nej, jag tänkte väl det! Förutom en viss jag som är så illa tvungen att vara fastklistrad framför skärmen pga av min distanskurs, och då slinker det ju med en och en annan "bloggtitt" i pauserna:-) Men jag ville bara ge ett pip om att jag lever för fulla muggar!

Jag är inne på min 5:e vecka nu med SHRM, och "the final exam" börjar baskime att närma sig..undra hur denna kommer att vara utformad. Än så länge måste jag säga att det har ställts högra krav, med tanke på att det enda kravet på förkunskap var Engelska A på gymnasie nivå-bullshit! Enligt min åsikt är det ett alldeles för lamt krav, och jag är evigt tacksam att jag har läst till Engelska C. Så var det med det!

Vet ni minsann?? Om två veckor drar jag till Dublin-åå jag kan inte längta mer-och Majja gräddnos vad jag ska krama ihjäl dig! Tänk bara känslan att ta upp sin lilla laptop (min är dock iofs ganksa så stor men ändå) på ett café och ta sig en klassiker som "cofee and a bakery" medans man jobbar. "Vardagslyx" har således blivit ett "vedertaget" begrepp här inom bloggvärlden, inte minst bland våra modebloggare, men vad sägs som att vi tillför lite "plugglyx"..?! Jo så gör vi, då var härmed detta begrepp infört! Huujeedaan mig så lovely-nu känns det avsevärt mycket lättare att plugga, även då jag ska iväg på en liten minisemster !

Idag ställde jag klockan på 08.00-jag tänkte få en massa saker gjorda och undanstökat..känner att jag ligger lite efter.

Jag måste bara rekommendera, ganska så säker på att jag redan gjort det dock-men gör er själva en tjänst- LÄS Mia Törnbloms böcker! Du får aha upplevelser efter aha upplevelser-jag lovar!

Just det ja, nästa fredag annordnas det ett stort blogg-mingel på BLVD i Göteborg, och jag har ännu inte bestämt mig för om jag gå eller icke..jag har verkligen nada i klädväg (som det så ofta brukar låta) och temat för kvällen är "sommarglammigt". Hur göra hjärtat Carro?!- det skulle iofs kunna bli riktigt trevligt, och så kommer du till mig i Trollhättan på torsdagen där..nåväl vi dissar iaf inte idéen helt än tycker jag:-). Att jag alltid tenderar att vela in i det sista. Miss VeleMajja här ja.

Idag har mammas kör, Corus konsert tillsammans med sköna gittar snubben Janne Schaffer i Grebbestad- så jag bör lägga på ett kol nu om jag ska hinna med att joina de andra ikväll. Så se så-nu ska jag försöka att vara effektiv i några timmar framöver!

Oj, det här blev visst ett masstigt inlägg, nästan á la mina inlägg ibörjan! Men jag tror allt att ni gillade det.:-) iaf av statistiken att döma. 

Och en sista sak, jag ska bättra mig med att lägga upp bilder, är medveten om att det blir glest mellan gångerna.

tjolahopp säger jag och bloggen♥
Ninni

Kommentarer
Postat av: mats

Nej det är nog inte så "bara", men det är nog ungefär som med om man är alkoholist eller knarkare att det krävs att man är så trött på sitt "gamla" liv att man helt enkelt bestämmer sig.

Det är att jag säker på - man bestämmer själv när man vill sluta lyssna på rösten som bara upprepar hur dålig man är. Det går och det tror jag att du vet. Men jag förstår också att det kan kännas tryggare att stanna kvar där man är eftersom man är så van vid den "smärtan" och lärt sig hantera den...

Kram

2008-07-10 @ 18:53:27
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: mats

Som du själv säger, det är bara om man börjar som det omöjliga....

Jag brukar säga nåt liknande: Det som är svårt kan jag göra med en gång, det omöjliga tar bara lite längre tid.

2008-07-10 @ 18:55:19
URL: http://matspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0