Vill ni gå på husesyn och fråga nr 2, vad vill ni läsa om i en blogg?


Vad säger ni? Hursomhaver, vi kan börja med a piece av mitt badrum! Jahapp sörrni, där ser ni min tandborste, vad diggar ni min tanborsthållare?! 
 
..undra hur många läsare jag tappade just i detta ögonblick..

Men jag är övertygad om att framtidens bloggare är bloggaren med ett milabrett register. Säg nu för sjutton att det är någon mer med mig som spyr på alla imiterade bloggar med ett liknande innehåll á la "idag har jag haft en super härlig dag-jag har fikat och shoppat "...ok säger jag, men undrar otåligt vad mer då? Det har ju iofs jag med gjort, sant det, men varför skriva detta 7 dagar i veckan på sin blogg??? Att skriva om vad ni snackade om vid den där fikan intresserar både mig och säkert ett flertal läsare mer. Bara ett tips, måhända komma från en total ammatör men so what. Ibland slår även vi proffsen, precis som i poker! PRECIS som i poker. Följer ni WSOP i London, btw?

Tacka vet jag Anna Hibbs♥ (stureplan) och Matspalats♥ bloggar, där talar vi innehåll och eftertanke. Tur att det är några i denna bloggoas som stannar upp, dock på sitt egna lilla vis. Det är vad vi människor behöver idag, inte mer kläder, inte mer smink och inte mer prylar. Bortsett från i måttliga mängder. 

Och för att komma tillbaka till vad rubriken antyder, så tror jag det kan vara en kul grej-att gå husesyn hos Ninni! Jag tycker att det är tokhärligt med inredning och det har definitivt blivit en av mina främsta hobbies på sistone. Kan göras billigt, kan göras dyrt. Jag har nog en kombination av budget- och lyx prylar. Köket tog musten ur min plånbok, inget IKEA kök här minsann. Nä, det gäller att prioritera och jag valde ett lyxigt kök men matsalsgruppen fick inhandlas hos Mr Kamprad. Kompromissa är nyckeln till mycket här i livet. Jag har anamat detta, omedvetet tror jag, och tillämpar detta flera gånger om dagen. En ganska så nyupptäckt insikt, och dagarna blir betydligt lättare att genomföra med ett sådant tänk. Prova ni med!

Nu ska jag kila till hemköp och sedan mata in ännu mera mynt i parkeringsautomaten-rena rama rånet att stå parkerad här på drottninggatan. Jävla snåla system-schaaaaas alla Lapplisor! Att tiga är guld var det något som löd va..

puss (med rosa läppglans)


 

Kommentarer
Postat av: mats

Det är inte antalet läsare som spelar någon roll. Det är vilka läsare man har...



I like it!

2008-08-19 @ 07:10:09
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: Ninni

där sa du något väldigt klokt..

2008-08-19 @ 11:54:25
URL: http://jennyhelgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0