Löjligt gott, men..

men förödandes farligt. "Beroendeframkallande-adicted to it-apstinens efter-ha-begär. I think you all name it.

En liten tröst i det hela, bara för att stilla det mölande (jag äter inte glass, jag möler nämligen i mig) samvetet något, Ben&Jerrys har i dagarna lanserat en "lågkalori variant" på marknaden. Nåväl, hur ser ni på saken?

Inte ens detta bolag lyckades att stå emot smal-bantnings-vikt hetsen! Tragiskt. Jag blir så less. Låt oss snälla få läsa, smaka, tala och skriva om annat i nästa kapitel i år 2008, annat än just detta uttjatande område. Och har ni förretsen tänkt på en sak? Ju mer "smal produkter" och viktkurer som svämmar över oss-desto tjockare tycks svenska folket bli.

Något gick snett och effekterna av dessa tonvis info och uppmaningar har lett till negativa externa effekter. Det slog helt fel. Käpprätt åt helvete.

Det ligger faktiskt en ren sanning i dethär. Jag tycker det är skrämmande, och var tog vårat eget sunda förnuft vägen? Var sjutton och när misste vi det? Anyone knows..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0