Var tog mitt "dressingroom" vägen?

Det var ju en av orsakerna till att jag köpte den här lägenheten!! Jag har önskat mig ett tjusigt, färglatt och rymligt dressingroom hur länge som helst. Mina kläder har bott i ICA påsar, bags, resväskor, kartonger och i svarta soppåsar! Detta är oförlåtligt, och nu ska de stackars plaggen endast få dela på två garderober!! Vad håller jag på med, vadå inte får plats i min lägenhet, det är en prioriteringsfråga som allt annat. Och jag prioriterar tydligen inte dessa stackrarna i första hand, eller lyssnar jag för mycket på några andra röster som försöker att styra? Om jag, Jenny skulle få bestämma så hade jag gjort en klädgarderob av mitt sovrum. Sova? Det kan man väl åstadkomma var somhelst.

så..

jag fundera allvarligt på att slänga ut min säng. Och det NU! Eller kanske någon sömnlös på blocket finner behov av just denna 1,20 säng? Hör av dig. Jag vill i alla fall inte ha den, det är en sak som är säkert. Jag vill ha hyllpalnn, olika belysningar för olika "årstidsplagg", typ..ljusgrön/gul belysning över sommarkläder, brun/mörkrosa över höst, blå/mörklila över vinter och orange/vit över vårkläderna.

Hallå eller..

jag har ju sparat och slitit som ett djur för att få ihop pengar till alla mina inköp. Och ett liv som student gör inte dessa inköp möjliga i samma utsträckning som innan. Därför denna plötsliga panik och insikt om att jag måste älska, mixa och kombinera med de kläder som jag redan har. Inte sjutton skulle du trycka ner din ihopsparade häst eller en BMW i en ICA påse? Jag är oförmögen att se någon skilland på dessa liknelser, men desto mer oförmögen att göra något åt saken.

Så har ni några bra tips på hur man kan förvandla en etta till en tvåa-give me a call! 

Äntligen hemma-Martin Timell-du är varmt välkomen till drottninggatan, helst IKVÄLL!


Kommentarer
Postat av: Kate

Hihi.. :)
Varför inte skaffa en våningssäng utan den sängen under, har helt glömt bort vad en sådan säng heter.
Då kan du ju fixa väggar med hjälp av tyg och på så sätt få en walk-in-closet! :)

2008-03-13 @ 22:56:52
URL: http://ulovekate.blogspot.com
Postat av: Ninni

TACK! Det var inte alls en dum idé det där..den karamellen är värd att suga på!:)

Ha en fin fredag!
Kram

2008-03-14 @ 16:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0