Polacker (stavade jag rätt?!)

"En pappa polack och en son polack" jobbar som små ivriga valpar utanför huset..de bygger ett förråd åt familjen.  Jag slås av deras pliktrogenhet till sitt arbete. De tar sig knappt en halv minuts paus för att samtala över en lussebulle och en pepparkaka med oss. Nej, de jobbar från tidig morgon till sen kväll. De ser visserligen glada och nöjda ut, men mitt dåliga samvete kommer över mig. Jag vill gå ut med några filtar, några tända ljus och förse dem med en mumsig julbricka. Fina människor. Och vårt förråd ser ut att bli slående praktiskt! Nästa så jag vill sova därute i den lilla stugan inatt- den utsänder en mysfaktor såhär i juletider.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0