La belle vie!

Visst, det är allt annat än lätt här i la France. Sanna mina ord. Men jag älskar detta land! Efter en galen snurrrig ditresa (min reväska hade åkt rejält vilse) kom jag tills slut fram till Strasbourg där Rafael mötte mig. Mysig kväll med Libanesisk middag. Trött som en get somnade jag gott i en vacker säng. Gissa om jag sovit gott inatt! Imorse var vi på "chateau d `ile där det bjöds på trerätters och champagne. Journalister och fotografer intevjuade och fotade Rapahel och två till i deras lag. Raffes tränare var inte glad då vi kom nästan en halvtimme sent. Men han muntrades så småningom upp och det var verkligen trevligt att träffa Raffes tränare. Vilken hårding! Ikväll gäller det alltså, ikväll kl 21.00 ska jag se min första match, live i boxning! Raffe är professionell boxare sedan 2008. Jag hänger inte med helt i franskan, tempot  är för högt för mig. Men Raffe hjälper mig. Nu hare jag landat på hotellet här i Strasbourg. Så skönt att få vila några timmar nu. Behöver vila. 

När jag var nere i receptionen och beställde kaffe blev jag serverad i en mini liten kopp! Ahh. Var så kaffesugen att jag höll på att svimma. Jag förklarade att jag tar tre sådana koppar tillsammans i en mugg - de skrattade. Jag berättade att vi svenskar gillar mycket kaffe.  

Nåväl, sköna känslor, sköna energier. Allt är bra, jag bara är, njuter och lär! La belle vie! Imorn drar vi till Paris där vi stannar trre hela nätter på hotel på champs elysse - o vet ni- vårt rum har utsikt över La Tour´ eiffel. Jag är mycket nöjd.
Men nu mycket trött. Powernap next.

Jag saknar min PENNNNNNNNNNNNNNNNNNYYYYYYYYYY. Men enligt lägesrapporten mår hon prima.Ni får inte missa matchen ikväll iaf det är som så att  ni har franska sport kanalen. Jag lovar att vinka.  Jag är fan nervös nu. Jag har ingen aning om hur jag kommer att reagera och känna om Raffe får stryk. Jag gillar inte att slåss. Men jag tror han vinner. Han vilar nu och laddar. Jag tror att jag är mer nervös än honom. han är snuskigt cool. Ok ok, önska han lycka till! Ringer er ikväll dähemma. Hur klär man sig förresten på en boxningsmatch? 

pusspuss mina goingar!  



Airport med Moster



Jag gillade den Libanesiska maten- plocktmat är min melodi!



Bonne Courage!

Kommentarer
Postat av: pyttemes

Det är så härligt att höra att du har det bra.Snygg kille förresten. Får vi in fransk tv så skall vi titta. När du mår bra så mår övriga oxså prima

kram och vaff vaff

2009-05-15 @ 15:57:40
Postat av: lisa

Tusen tack!!!

Njut nu!!!!!!!!!!!!

2009-05-15 @ 18:36:51
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: elin rasila

hej jenny!!nu har jag hittat till din blogg=)i like it a lot!!hoppas att du har det "formidable en france", jag ska dit i juni, gud va jag längtar.. förresten träffade du inte rafael i strasbourg när vi var där?jag fick bara en flashback när jag såg hans namn!!bonne vacances a paris!!puss å kram

2009-05-18 @ 13:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0