Studiecirklar i all ära..

men säg mig, varför tenderar man att alltid fastna i babbel (givetvis intressant sådant) om tusen andra ting, än just kring det som skulle diskuteras. Jag, Maritza och Amanda kom på den geniala (trodde vi) idéen att köra en studiecirkel tidigt imorse. Vi hade inga föreläsningar och ville trots detta försöka vara ambitiösa. Men så blev det inte nä. Förstås. Amandas dotter, lilla Greta var med oss och trots GB - glace (pappa - vad gillar du det?) och kinder ägg lät hon sig inte stillas. Men det gjorde absolut ingenting för hon är så söt och charmig så det är minsann inte klokt! Inte klokt! Det var i princip omöjligt att koncentrera sig idag. Men däremot väldigt trevligt! Tänk vad världen är liten, både jag och Maritza kom fram till det att vi båda är utbildade bartenders, jobbat på Magaluft och medverkat i reality TV i Norska TV3. Dock av olika andledningar skulle man kunna säga. Sedan fick jag en rejäl och nyttig undervisning i Finnlandsvenskars kultur och språk. Maritza kommer från Vasa och har nog världens underbaraste tal. Jag lärde mig definitivt något viktigt idag - Finnlandssvenskar bryter INTE på finska, som jag alltid trott och säkert många med mig. De har svenska som sitt modersmål precis som du och jag. Att  t.ex., som jag tidigare förutsatt, att Mark Levengood skulle bryta på finska är en total felaktighet. Tänka sig..vad man lär sig.  

Just i denna stund överväger jag utgång, men med tanke på hur iordning och ofixad jag ligger här påtagligt trött med Penny i min soffa, blir det nog tyvärr ett nej härifrån. Men jag ljuger om jag säger att jag inte är det minsta sugen på något starkare än 3,5 % ikväll..det är ju fredag, det  ju vår, jag är ju ung och jag älskar ju att dansa. 
 
Lorena mitt lilla troll - tack för dina kommentarer, och btw - har du gått och blivit miss mäster kock på kuppen? Du bakar och har dig för jämnan:).  Du kanske kan tänka dig att bjuda på en av dina ekologiska mumsverk en vacker dag..

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sätta på musik, ringa till några vänner, checka utbudet i klädväg och därefter avgöra huruvida kvällen ska te sig nyktert eller motsatt. Ok,  om du ger mig en total makeover vad gäller kläder, smink, lust och hårfärg och vi skulle utan någon betänketid ses på the dancefloor 2night! Jag kan ju alltid drömma. Tjingtjong!
 
 
    


Kommentarer
Postat av: Lorena

Haha ja kanske lite, har jobbat på konditori och resturang i yngre år så jag har lärt mig en del där, nu har jag nåt ryck så jag bakar och har mig igen, det bästa är att jag numera ÄTER av det jag bakar :) Tack för hälsningen!



Kram

2009-03-07 @ 10:13:28
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0