Vad är det med mig o böter?

ALLTID. Vad jag än gör (exempelvis lånar böcker) och var jag än står (exempelvi parkerad med bilen) så får jag böter. En hejdundrans massa böter har betalts under åren. Om jag skäms? Nej. Jag tror jag lever i en slags "medveten förnekelse om att hälften av boten inte berode på mig utan - "hur fan ska jag veta att jag inte fick parkera där, fanns ju inga somhelst skyltar"..t.ex. Samtidigt kunde vi inte sluta skratta idag, åt alla mina egenheter när det gäller ovanstående. Inte för sålänge sedan överklagade jag en bot hos Polisen. Jag lyckades nästan att få igenom den (polisen ville helst riva den, det vet jag), problemet var bara att mamma.. ja faktiskt stoppade mig då hon tyckte att jag gått över gränsen denhär gången. Och jag insåg finally vad jag höll på med.

Slutsatas? Jag är enormt slarvig när det gäller tillbaka lämnanden av boklån, stå rätt parkerad med bilen och svara i telefon samt på sms (på mailen är jag däremot snabb).

Hur göra då? Jag tänkte såhär. Om jag lyfter min "medvetna förnekelse" kring min, låt kalla det för ringa problematik upp till ytan, ända upp alltså, för att sedan "omvandla den till en genomgående sann medvetenhet"..hmm det är ju definitivt värt att prova..för så här kan jag inte hålla på längre, jag är ju..snart vuxen (nu tvivlar ett par stycken ser jag).

Över till något betydligt muntrare. Båtmässa i Göteborg i helgen? Älskar snabba båtar, kanske en ny till sommaren pappa? Du kan ju iaf funder på det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0