En kvällspromenad utöver det vanliga!

Jag och Penny bestämde oss, trots slitna och trötta, för en kvällspromenix ner på stan igår. Och så vips, till min stora förvåning är hela Trollhättans torg fyllt av en massa engagerade Trollisar. Enligt arrangörerna uppgick räkning till 3000 tusen personer som samlats för en manifestation och ge stöd åt Saab Automobil, men framförallt för att lyssna på Mona Sahlin. Och visst, visst kan Sahlin konsten att tala och beröra. Själv håller jag mig neutral i frågan huruvida regeringen ska agera och bidra eller inte vad gäller Saab`s framtid. Jag är för dåligt insatt, men Saab har ju inte varit någon vinstmaskin på sistone direkt? Så ur ett sådant perspektiv borde väl ett ställningstagande vara självklart? Det var mycket intressant att lyssna, Penny ville inte heller gå hem. Några fotografer vart lite smått kära i henne..hon fick t.o.m en puss av en snubbe. Det gillade jag däremot inte. Där går gränsen när man hälsar på främlingar. 

Penny och Mona fann också tycke för varandra!




Kommentarer
Postat av: Lorena

Du är så om dig och kring dig :) I positiv bemärkelse

2009-02-28 @ 11:43:21
Postat av: Mini

Söt du är OCH hunden, men inte Mona ;)

2009-03-02 @ 16:16:41
URL: http://www.carolinelundh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0