Insmörjd och parfymerad med Kylie Minogue´s showtime.

Hela lägenheten doftar sommar, ja för sommar är precis vad doften kan associeras med. Jag blir sådär fnittrigt flickig i min rosa morgonrock, insmörjd och mumsandes på mormors farligt goda kaka från igår. Det var en väldigt mys-pys-födelsedag! Jag är så glad för mina fina presenter, och jag kom på mig själv hur mycket mer man uppskattar allt som student. Inte för att jag inte uppskattade kläder/smink/prylar innan, men man glädjer sig för stunden och nästa dag är det något nytt man önskar sig osv. I motsats till vad jag känner nu så kommer jag att glädja mig i flera veckor för allt fint! Tack alla snälla för era presenter och söta hälsningar.

Då lämnar jag mina 21 år bakom mig och blickar frammåt på mitt kommande 22:a år. Vad kommer detta år att erbjuda mig, vilka beslut kommer jag att ställas inför? Vad händer med mina studier, familj och vänner..kommer min lägnehet att fortsätta stå stadigt..spännade..Jag är nyfiken, nyfiken på att träffa nya männsikor, upptäcka nya platser, lära mig nya saker, utamana mig själv och tänja på gränserna..Jag tror mig vara kapabel till allt. 

Nåväl, I:a maj idag, vad göra? Eller jag vet, till en viss del, redan. Men besitter på ett litet dilemma..ehh jag gör som jag brukar..följer mina alla jagets intuition. De har hjälpt mig otroligt mycket, en klyché för en annan, men jag hävdar bestämt att de sällan har fel (mina jag alltså). De har hjälpt mig i mitt pokerspelande och i diverse beslut man ständigt facar. Tack Jenny-Ninni-Pennan-Penny-Goingen och jag!

Klockan rusar iväg ser jag, dags för lite makeup, haffa något lagom "fancy" i klädväg denna torsdag och sedan påväg:)...En sak till, på ett sätt missgillar jag dessa "smileys" men säg mig, hur ska jag då får er att uppfatta om jag skrattar eller i värsta fall gråter? Ok, frågans formulering skulle kunna komma från en 10-åring, men ge mig ett svar så glömmer vi det:)...eller inte..?!

Vad händer hos er idag,  jo vissa vet jag, men er som jag inte känner...just ni som läser och läser min blogg..studerar och iakttar. Tänker, känner och tycker något..men som jag inte får en gnutta hint av vad ni faktiskt kände inför just något. Er åsikt och röst är välkommen! 

En hejdundrans massa kramar från en hejdundrans glad 22 åring!!

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0