Vilken skön dag!

Vaknade helt utvilad efter en skön nattsömn! På eftermiddagen fick jag besök av en söt studiekompis, Linnéa, men vi snackade allt annat än studier! Du får absolut stå för dagens energikick - lets go for it now baby:)!

Ikväll måste jag försöka komma i säng i någorlunda bra tid, ska upp innan tuppen imorn, våndas en aning för det. Så förvänta er inga inlägg á la 03.40:) Blir spännande med ny kurs imorn och framförallt skönt att komma tillbaka till rutinerna. Jag har insett att jag inte klarar mig utan rutiner för länge, jag blir helt vilsen, förvirrad och förslappad om jag inte har ett "schema" att följa. Och som allt annat, på gott och ont det där.

Jag är bjuden på födelsedagskalas i Hemsedal till helgen, men hur gärna jag än vill åka upp till dalen - så står plånboken och tiden fortfarande i majoritet till: det-vill-jag-ju-med-på! Jag får hålla ut tills 1:a maj festivalen och viktiagst av allt i samma veva, min födelsedag - våga glömma den säger jag bara:)!

Nu ska jag hoppa in i en varm dusch, göra kvälllens hårinpackning, platta håret, förbereda mig för skolan imorn, svara på några mail och sedan försöka komma ner i varv inför nattdags. Jag har hittat ett jätte bra sätt att kunna somna på kvällarna, då det ibland pågår ett "andra världskrig" däruppe,  jag lyssnar nämligen på radioteatern..det är ljuvligt och jag älskar att släppa alla tankar och lyssna till de undebara berättar rösterna. Så ge radioteatern en chans om ni lik som mig, kan har svårt att somna ibland.

DET ÄR JU INTE SANT!!!! Plötsligt nu under mitt bloggande inlägg.. ja, då ringer syster och berättar att hon och "chokladpudding med grädde" köpt hus!! Fan va kul, och ni tar verkligen priset på att vara hemlighetsfulla asså!! I raka motsats till mig, som helst vill berätta fär hela världen när något inträffat. Aha där..kanske en av orsakerna till denna bloggs existens, bortsett från att jag älskar att skriva då. Men syster och c.m.g (förkortning av det ovan nämnda namnet) glöm inte för allt i världen att göra fint i gästrummet till mig plus en namnskylt utanför dörren vill jag ha! Åååååå vad jag ska springa barfota i de gröna gräset i sommar hos er!!! YIPPI - jag är helt överväldigad! 

KRAM på er alla chokladpraliner därute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0