Usch för en makt..

och inverkan denna människa har på mig. Det har varit en toppen dag idag-dagen då jag uträtat ärenden och några måsten såklart...tills telefonen ringer och kaos uppstår genast i mitt tankecentra. Allt sätts plötsligt på sin spets igen, ska JAG avgöra en sådan sak här och nu, mitt i blanka (snön lyser ju upp den) natten? Numera så tillåter jag ingen att inkräkta och komma innanför detta förbjudna område, dörrarna är stängda, isolerade, låsta och nycklarna ligger i ett säkert förvar någonstans. Men på ett finurligt och säkerligen uträknat sätt tar sig denna lilla..fan.hittar inget ord för det..vi kallar det för..säg..hmm..ehh jag ger upp. Det jag ville få ur mig var att det verkar sannerligen omöjligt att en gång bryta sig loss från något som en gång haft en stor betydelse i ens liv.  

Men för den som har ett betydligt högre IQ än jag har säkert redan räknat ut att det inte är speciellt komplicerat att ta sig innanför dessa dörrar som jag talar om, när man har tillgång till nycklarna. Det är alltså inte jag som har dem, de hänger inte i mitt nyckelskåp här i Trollhättan. Kan jag bli tydligare? Om jag bara hade haft dem på mig så..så hade allt varit så mycket lättare. Men livet är tydligen inte lätt, som om jag inte visste det. Men jag tänker beslutsamt vinna denna kamp, men jag talar inte om en kamp i vanliga ordalag. Men tänk om jag inte vill vinna då, tänk om jag bara skulle vilja stanna upp, släppa taget och tillåta mig själv att känna efter. Vad skulle hända då? Jag tror att det är rädslan som hindrar mig. 

Så var det med det! Ni förstår, jag har så otroligt, oändligt många tankar som jag bara måste göra mig av på något vänster:)! En sak till, jag beundrar och uppskattar er läsare som återkommer och läser min blogg. Trots, ibland det nästan obegripliga "flumeliflum" jag skriver om.
 
Nä, nu tycker jag att vi bör byta spår framöver, skifta ämnen och ändra riktning. Hur klingar lite nöjen, shopping, gastronomi ( jo,  ja försöker faktiskt laga ett varmt mål om dagen i mitt nya kök:)) och sådant som ger doser av energi?!

Med en stor jäsp (trots min inte allt för stora mun) och gnugg i ögat så säger jag godnatt. John Blund kallar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0