Motbjuden litteratur

Ja, för idag är det näst intill omöjligt att öppna böckerna och få något vettigt gjort. Jag måste,borde och jag är tvungen att plugga idag, men det  är något som hindrar mig. Jag befinner mig på mitt paradis, i lilla oskyldiga Grebbestad och fåglarna kvittrar ikapp. En ständig kamp försigår där ute, om vilken fågel som kan överrösta den andra. Det är märkligt det där, jag känner mig så lugn och harmonisk här ute, stressen avtar å jag låtsas som att kraven inte finns. De fick vingar och flög iväg liksom.Vips, så var det borta. Ja, för krav  har jag, eller vem har inte det? Jag har så många att jag kulle kunna sälja de till ett självkostnadspris(term jag lärt mig i ekonomistyrning) utan att tvunget göra någon vinst. Det jag ville säga var att jag skulle kunna betala för att bli av med dem ibland. Skämt å sido.Samtidigt är de ju min vardag, man lär sig mer eller mindre att leva med dem, kraven alltså. Det klart att jag ibland funderar på att skriva det på min årliga önskelista till Mr tomten, "i år önskar jag mig ett kravlöst år". 

Nämen, vad hände nu? Allt blev som vanligt, disciplinen verkar ha infunnit sig igen. Jag sneglar på mina böcker..de ser på mig med en bedrövad blick. " kom nu Jenny, vi ska lära dig ngt nytt idag". Oki doki tänker jag, jag känner mig faktiskt motiverad igen och nyfiken som aldrig förr. Det handlar om att vända de negativa till de positiva. Och den tjänsten gjorde bloggen mig idag!

Hoppas mina vänner har en bra tisdag, och sitter ni fast i ert arbete, studier eller kanske i  en jobbansökan-prova skriv!
Ninni<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0