Men sockertoppar.

Jag skyller på solen, värmen och "allt" som sker för dålig uppdate. Igår kom jag hem från Fredrikstad, Norge och det var en minst sagt mysig och bra tur. Jag var sådär sprallig i benen och på ett glatt humör. I mitt "esse" som mamma brukar uttrycka det. Sedan körde jag vidare till my place, Trollhättan där jag blev stylad och fixad på "La Frizz" (bästa salongen i Thn). Var dock kraftigt försenad pga av allt strul och tankspridda Ninni glömde självfallet mobilen hos Peter. Givetvis var jag tvungen att åka tillbaka, då jag hade hunnit en bra bit, men haloooo, man blir ju helt "crazy banana" utan lilla nallen. Och givetvis kommer jag inte in i Peters lägnehet då det är portkod. Mindes jag den? Svar nej. Ringandes, knackandes och skrikandes en braaa stund, sedan gav jag upp. Det bör tilläggas att irritationen vid det här laget hade överstigit vad som anses vara "hälsosamt" för en människa. Jag är varken tjock eller otränad, men en hjärtinfarkt var nog inte långt borta. Det vill jag sannerligen inflika. Varför öpnnar inte de jävla killarna, inklusive Peter!!!! Typ..så. Han delar nämligen lägenhet med två andra boys.
 
Iaf, det hela slutar med att jag rusar ( i skavandes klackskor) ner till Metz (min gamla arbetsplats och P´s för närvarande) och lånar telefonen för att ringa P. Summa summarum, Peter låg och sov och "trodde han drömde om att någon knackade på dörren", ok...eller (?) och de två andra rommisarna ville inte öpnna av rädsla att det var "chefen" som i akutbehov behövde dem i arbete. Ja..jag säger då  det. Förstår ni att jag var svettig, stressad till max och jävligt förbannad?

Men...vem kan jag, om inte annat än mig själv skylla på att jag glömde mobilen i Peters säng. Jag antar att jag bär hela skulden. Men ändå..de borde väl hajat att det bara var jag.. tycker man ju. En puss på pannan hjälpte kanske lite, och dämpade ilskan något när jag på nytt satte mig i bilen för att köra till Sverige. Men bara lite.

Imorn kommer lilla Majja och hennes irländare..jag längtar! Fan, jag är nästan lite nervös-har inte talat engelska på flera år. Ordentligt liksom..gaaah. Vi ska äta räkor och dricka vin! Sommar hello!

Det verkar som det blir grillen som får stå för middagen ikväll, inte mig emot-I like! Mamma prasslar i köket därute..

Jag måste berätta att jag blev lite impad av mig själv idag, mitt under varmaste soltimmen, infinner sig en plötslig "träningsimpuls" och jag drar ut i löpspåret. Mmmm svettigt och gott! Alla tiders! Tur att det finns kall dusch.

Jag lägger upp lite bilder från de senaste dagarna-det gillar ni ju;)

Vi hörs sen,
pussilipuss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0