Vad vore livet..

i alla sin glans om inte den lilla familje middagen fanns?!:) Men skeppåhoj vad det ligger sanning i det?! Familjen Helgen hade en väldigt mysig, dock i all enkelhet, tacos kväll igår! Smarrismaskens!

Det är lördag och jag är placerad vid havet, still home, utan bil och i princip utom möjlighet till någon form av transport. I allmänhet skulle jag ha klättrat på väggarna vid det här laget, likt vår lille krämige katt Baillyes, men i synnerhet sker inte detta, för jag njuter tydligen av lugnet, och på något underligt sätt, tycks luften just härute bidra till en annan sorts energi..i jämförelse med många andra platser. Jag drar enkelt nog, slutsatsen i en sjungande truddilutt á la Lasse Berghagen "Grebbetsad i mitt hjärta låt mig få sjunga en sång"...lalalala..


Med dessa glada toner dansar jag mig in i köket- nynnandes, pappa har kommit hem, och han har varit hos bagaren och köpt nygräddatbröd...en trivial sak för en annan, men för studenten i mig är detta lyx på hög nivå. Känner ni hur det doftar?

Gamla, unga, svarta, vita, tjocka, smala-enjoy your day!

Ninni<3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0