Hur många världar finns det..?

Innan hade jag alltid föreställt mig världen i singular. Utifrån en dimension, utifrån ett perspektiv. En enda stor värld där männsikor föds, lever och dör. Allt det där. Jag börjar inse att världen är så mycket mer, än just bara en enda stor och samlad värld. Låt mig försöka exemplifiera. Vi har bloggvärlden- en relativt ny värld där männsikor tycks leva och uttrycka sig på ett visst sätt. Parallellt med denna värld så existerar den "verkliga" världen, och den i sin tur är indelade i många olika världar. Vissa världsdelar surfar vi på, andra inte. Jag tror mig veta att det är så för var och en därute. För den som surfar sig igenom alla världar, hur vet denne egentligen hur det är att surfa på riktigt?

Så var vill jag komma med detta resonemang? Leder det oss någon stanns eller går vi bara ännu mer vilse? Om jag ändå visste, om jag ändå kunde förstå mig själv och alla de världar som jag verkar leva i. Om man ändå satt med svaren sådär under rockärmen. Det finns alltså oändligt många världar så inte konstigt att det kan vara svårt att hitta vägen hem.

Hur många världar lever ni i? Jag är säker på att ni hittar många om ni väl börjar att fundera. Medge att det lättatse hade varit om man levde i en och samma värld..eller kansnke inte. Det lättaste behöver inte alltid vara det bästa.

Idag öppnades en ny värld för mig. 

Förstod ni något av det här?:) Jag är tveksam.. Att ens fundera över något så abstrakt kan av många tyckas som slöseri med tid, men jag disponerar över min tid och du över din.

Nix, tillbaka till "verkligheten" igen, där plugget väntar! Trots att jag gärna hade stannat  några minuter till, i just denna värld.


KRAMAR till alla er underbaringar!
Ninni


Kommentarer
Postat av: NEO Timeless

Här har du en till Dimension...se gärna Matrix Trilogyn innan! Just Free Your Mind :)

2008-04-15 @ 22:21:25
URL: http://secondlife.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0